Το Exile Room είναι μια ΑΜΚΕ που αγαπάει την Αθήνα. Ιδρύθηκε το 2009 με σκοπό την προβολή και την προώθηση του ντοκιμαντέρ, προσφέροντας έμπνευση και εκπαίδευση σε επίδοξους και επαγγελματίες κινηματογραφιστές, αλλά και σε απλούς σινεφίλ. Τα τελευταία δέκα χρόνια, το Exile Room έχει αποκτήσει πιστό κοινό χάρη στις δωρεάν προβολές ντοκιμαντέρ που διοργανώνει, σε συνδυασμό με εργαστήρια, ομιλίες και masterclasses. Παράλληλα, έχει επεκτείνει τη δράση του σε ολόκληρη την Ελλάδα, με κοινωνικά προγράμματα σε σχολεία, φυλακές, συλλόγους και βιβλιοθήκες. Το βασικό μας εργαλείο είναι το ντοκιμαντέρ, γιατί πιστεύουμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να μοιραστεί κανείς την ιστορία του, χτίζοντας μια κοινωνία με κοινό παρονομαστή την κατανόηση.
-
ΒΑΛΕΡΥ ΚΟΝΤΑΚΟΥ
Ιδρύτρια, σκηνοθεσία & παραγωγή ντοκιμαντέρ
Γεννημένη στη Νέα Υόρκη, μετακόμισε στην Αθήνα το 2003. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο NYU, εργάστηκε ως μοντέρ ήχου στη βραβευμένη με Emmy ταινία των David και Albert Maysles, «Vladimir Horowitz: The Last Romantic», καθώς και στο «Ozawa» που διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ του Σάντανς. Συνεργάστηκε με την Deborah Dickson στο «Francis Steloff: Memoirs of a Bookseller», αλλά και με την Anita Thacher στα πειραματικά μικρού μήκους της, «Loose Corner», «One Art» και «To the Top», που προβλήθηκαν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Το 1989 σκηνοθέτησε το πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ της, «A Quality of Light». Το 1994 έγινε υποδιευθύντρια του Hellenic Foundation στη Νέα Υόρκη και ίδρυσε το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης. Ανέλαβε τη διοργάνωση μηνιαίων κινηματογραφικών προβολών στο American Museum of the Moving Image στο Queens, ενώ ταυτόχρονα ήταν επίκουρη καθηγήτρια στο Queens College από το 1993 μέχρι το 2002. Το δεύτερο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ της, «Who’s on First?» (2006), προβλήθηκε στις ΗΠΑ, την Ελλάδα, τη Φιλανδία και τη Νότια Κορέα. Το «Μάνα» (2015), η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της, έγινε viral το 2018 κατά την πυρκαγιά στο Μάτι, βοηθώντας στην αναστύλωση του Λύρειου Ιδρύματος. Ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής Exile Films τo 2007 και την ΑΜΚΕ Exile Room το 2009. Διατελεί μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος από το 2011. -
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΥΛΑΚΗ
Γενικός συντονισμός, fundraising, παραγωγή ντοκιμαντέρ
Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ έκανε το μεταπτυχιακό της στο Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ στο Πανεπιστήμιο Autonoma της Βαρκελώνη. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος και film curator για 10 χρόνια, πριν ασχοληθεί με την παραγωγή ντοκιμαντέρ. Η κινηματογραφική κριτική και τα άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε μερικά από τα πιο γνωστά περιοδικά, εφημερίδες και ιστοσελίδες της χώρας, ενώ η ταξιδιωτική δημοσιογραφία της έχει εμφανιστεί σε τουριστικούς οδηγούς των Louis Vuitton, Monocle και Yatzer. Το πρώτο της παιδικό παραμύθι με τίτλο «Το Χορτοφάγο Τσακάλι» κυκλοφόρησε το 2006 από τις Εκδόσεις Πορτοκάλι. Ήταν διευθύντρια προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας και γενική συντονίστρια του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ενώ έχει δουλέψει σε διάφορα άλλα φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Άρχισε να συνεργάζεται με την Exile Films το 2010. Το 2013 έκανε την παραγωγή στο φιλμ «Βόλτα» της Στέλλας Κυριακοπούλου, την πρώτη ελληνική μικρού μήκους ταινία μυθοπλασίας που συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Σάντανς, η οποία προβλήθηκε σε περισσότερα από 75 φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Έχει υπάρξει ηγητικό στέλεχος της AMKE Exile Room από το 2009. Το 2017 σχεδίασε και συντόνισε τη σειρά εργαστηρίων ντοκιμαντέρ «Πες μου Μια Ιστορία», το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα που έδωσε σε κρατούμενους την ευκαιρία να κινηματογραφήσουν στιγμιότυπα από την καθημερινή τους ζωή μέσα στη φυλακή. -
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΤΣΑΒΟΣ
Project management, επικοινωνία, film curation
Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε στον ευρύτερο χώρο του σινεμά, σχεδόν από κάθε πιθανό πόστο: από κομπάρσος σε ελληνικές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές έως υπεύθυνος επικοινωνίας σε εταιρείες κινηματογραφικής διανομής, μέχρι που αποφάσισε να επικεντρωθεί στο γράψιμο και στη διοργάνωση κινηματογραφικών εκδηλώσεων. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο (mixtape.gr, SONIK, tospirto.net, Time Out Athens, ΒΗΜΑMEN, cinemagazine.gr), ενώ έχει συνεργαστεί με τις επίσημες περιοδικές εκδόσεις του MEDIA Desk Hellas και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Για πολλά χρόνια υπήρξε συντάκτης και στη συνέχεια αρχισυντάκτης του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ. Την ίδια περίοδο, και για περισσότερο από μία δεκαετία, εργάστηκε ως προγραμματιστής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Από το 2016 έως το 2019, συνεργαζόταν σταθερά με το κινηματογραφικό site Flix.gr, ως κριτικός και αρθρογράφος. Τα τελευταία επτά χρόνια είναι βασικό μέλος της AMKE Exile Room, όπου επιμελείται ένα πρόγραμμα μηνιαίων προβολών ντοκιμαντέρ (ένα ιδιόμορφο φεστιβάλ που διαρκεί ολόκληρο το χρόνο) και οργανώνει εκπαιδευτικά και άλλα πολιτιστικά προγράμματα που χρησιμοποιούν το ντοκιμαντέρ ως εργαλείο για την καλλιέργεια κοινωνικής συνείδησης. Έχει επίσης επιμεληθεί κινηματογραφικά προγράμματα και αφιερώματα για λογαριασμό άλλων πολιτιστικών φορέων και οργανισμών, όπως η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το Φεστιβάλ Terre di Confine στη Σαρδηνία. -
ΙΩΑΝΝΑ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΥ
Εκπαιδευτικά προγράμματα
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκινώντας από το Μουσικό Σχολείο Ιλίου, συνέχισε σπουδάζοντας Οπτικοακουστικές Τέχνες στο Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διδάσκει Visual Media in Educational Practice στο MA Art & Education του AKTO College και επιμελείται βιωματικά εργαστήρια stop motion animation, ψηφιακών τεχνών και μέσων στη γενική και ειδική αγωγή, σε ενήλικες, εκπαιδευτικούς και ειδικές ομάδες (ΑμεΑ, ομάδες ενηλίκων προς απεξάρτηση και ένταξη, ομάδες ενηλίκων σε φυλακές, πρόσφυγες, κάτοικοι άγονης γραμμής). Τα τελευταία χρόνια, ασχολείται επίσης με το συντονισμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ενώ παράλληλα εργάζεται στο χώρο του animation και από την πλευρά της παραγωγής. Μέσα από τη διδασκαλία, ερευνά τις δυνατότητες ένταξης των οπτικοακουστικών τεχνών και των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως εργαλείο συνεργασίας, μάθησης και ανάπτυξης. Ο ελεύθερος χρόνος της είναι γεμάτος ντοκιμαντέρ, animation και διδακτικές προσεγγίσεις.