ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ & ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ: Πρακτικό Εργαστήριο Κινηματογράφου

Χωρίς θέμα δεν υπάρχει ταινία, αλλά χωρίς ύφος δεν υπάρχει δημιουργικότητα. Για να καθορίσουμε το ύφος μιας ταινίας, απαραίτητη προϋπόθεση παίζει η φωτογραφία, που με τη σειρά της θα καθορίσει την οπτική γωνία της αφήγησης. Πώς όμως θα καταφέρουμε να δώσουμε στην ταινία μας ένα συγκεκριμένο ύφος, και ποια είναι τα σωστά εργαλεία για να το πετύχουμε;

Σε αυτό το εργαστήριο, θα προσεγγίσουμε τη δημιουργική βιντεοφωτογραφία μέσα από μια σειρά ατομικών και ομαδικών πρακτικών ασκήσεων. Σκοπός είναι να μάθουμε διάφορες τεχνικές και εργαλεία που μας επιτρέπουν να δώσουμε ένα πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα στα οπτικοακουστικά έργα μας.

Στόχος του εργαστηρίου είναι:

– Να κατανοήσουμε το στυλ και το ρόλο του διευθυντή φωτογραφίας.
– Να μάθουμε διάφορες τεχνικές φυσικού και τεχνητού φωτισμού.
– Να μάθουμε πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις δυνατότητες διαφορετικών φακών.
– Να γνωρίσουμε τη μεθοδολογία των γυρισμάτων και την επικοινωνία με την υπόλοιπη ομάδα.

Η συμμετοχή δεν απαιτεί πρoηγούμενη εμπειρία. Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να έχουν κάτι άλλο μαζί τους, εκτός από το κινητό τους τηλέφωνο – ο εξοπλισμός παρέχεται από τη διοργάνωση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ

Ο Carlos Muñoz Gómez-Quintero είναι διευθυντής φωτογραφίας, σκηνοθέτης και μοντέρ, και ζει μεταξύ Αθήνας και Βαρκελώνης. Εργάζεται στο χώρο του κινηματογράφου εδώ και μία εικοσαετία, ενώ παράλληλα διδάσκει διεύθυνση φωτογραφίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Theory and Practice of Creative Documentary του Autonomous University of Barcelona (UAB). Η ματιά του είναι κοινωνιο-ανθρωπολογική και πολλές από τις ταινίες όπου έχει εργαστεί έχουν βραβευθεί σε διεθνή φεστιβάλ. Το μεγάλου μήκους σκηνοθετικό ντεμπούτο του θα ολοκληρωθεί σύντομα. Μιλάει τόσο ελληνικά όσο και αγγλικά.

Η Αρσινόη Πηλού γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Κέρκυρα. Σπούδασε κινηματογράφο και διεύθυνση φωτογραφίας στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στο Escola Superior de Teatro e Cinema στη Λισσαβόνα. Η προσέγγισή της συνδυάζει την καλλιτεχνική ματιά με την τεχνική αρτιότητα. Από το 2015 εργάζεται σε οπτικοακουστικές παραγωγές για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, αν και προτιμάει τα μικρά, ανεξάρτητα project, όπου υπάρχει χώρος για πειραματισμό και δημιουργική έκφραση.